środa, 9 stycznia 2013

50% dużego projektu, czyli malowanie nowej armii

W ubiegły weekend udało mi się ukończyć pewien etap w projekcie nad którym pracuję od lipca zeszłego roku. W dniu dzisiejszym, na razie skromnie, podzielę się tym co do dziś udało mi się opracować.

Wraz z pierwszymi szeptami na temat nowej edycji Warhammera 40000 zacząłem się zastanawiać nad nową armią. Necroni byli jedną z opcji. Z początku podchodziłem do nich bardzo sceptycznie, do maja 2012 byli na końcu listy. Do konwertowania talentu nie mam, więc potrzebowałem armię, która ma (prawie) wszystkie modele. Wraz z wydaniem m.in.Conoptek Spyderów i Wraithów wskoczyli na pierwszą pozycję.  Do szczęścia brakowało dwóch bohaterów i Doom / Night Scytcha.
Na czerwcowy urlop wziąłem ze sobą majowego White Dwarfa, w którym przedstawione zostały nowe modele (Spyder, Wraith, Stalker, Tomb Blades), co przekonało mnie do podjęcia poważnej decyzji o zbieraniu nowej armii.


Po przeczytaniu kodeksu złożyłem rozpiskę zawierającą modele, które mi się podobają, ze strony GW wydrukowałem zdjęcia a następnie przetestowałem nową frakcję na polu bitwy. Po trzech bitwach podjąłem decyzję, że klimat i schemat walki pasuje mi.

W tym samym miesiącu (czerwiec 2012) wydany został Doom / Night Scytche, a w lipcu, wraz z wydaniem nowej edycji 40k, dwóch ostatnich bohaterów. Armia Necronów to obecnie zamknięty projekt, co mnie niezmiernie cieszy, bo nie muszę robić jakiś domowych wersji modeli - wszystko co jest w kodeksie zostało wydane.

Zbliżając się pomału do końca wpisu,  chciałem zaprezentować to co udało mi się pomalować od lipca 2012. Nie jest tego co prawda za dużo, bo to skromne 50 modeli, ale to co jest już cieszy oko.

Na podstawową rozpiskę armii składa się 100 modeli. Nie jest to rozpiska uwzględniająca FOC z kodeksu, a raczej to co chciałbym mieć w kolekcji. Plan z lipca 2012 roku obejmował następującą kolekcję:
HQ
- Necron Overlord - 1
v Lord with Resurrection Orb - 1
v Lord /claws - 1
- Imotekh the Stormlord - 1
- Anrakyr the Traveller - 1
- Trazyn the Infinite - 1
- Nemesor Zahndrekh - 1
- Vargard Obyron - 1
- Illuminor Szeras - 1
- Cryptek - 1
- Orikan the Diviner - 1
- Destroyer Lord - 1

Dedicated transports
- Command Barge - 1
v Ghost Ark - 1
v Night / Doom Scythe - 2

Fast attack
v Wraith - 6
v Scarabs - 26

Troops
v Immortal / Gaus - 10
- Immortal / Tesla - 10
- Warrior - 27

Heavy support
- Annihilation Barge - 2
v Spiders - 3

Poza powyższą listą są jeszcze:
- Ghost Ark - 1
- Tomb Blades - 5
- Triarch Stalker - 1
- Deathmarks - 20

Na razie wrzucam tylko jedno zdjęcie poglądowe, lampa błyskowa w aparacie mi padła i chwilowo nie mam jak zrobić dobrych zdjęć. Zdjęcia poszczególnych modeli wrzucone zostaną najprawdopodobniej w weekend.

Odnośnie aktualizacji na blogu, to, oprócz wymienionych powyżej zdjęć,  umieszczę dalsze kroki z malowania Bazyliki oraz, w ramach odskoczni, malowania Ezekiel. Librariana chcę ukończyć w tym tygodniu, a od następnego powrócić do malowania Nekronów. Aktualnie czyści się... 27 wojowników.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz